Followers

Wednesday, May 16, 2012

Kuih Bangkit



Kuih bangkit , biasanya jumpa time raya je.., tapi sekarang ni dah takde yang mustahil lagi.. kat bandar besar..semuanya disediakan tak kira masa.., cuma duit je la cukup tak cukup.
kalau dulu nasi lemak dan roti canai untuk sarapan pagi je..tapi kat bandar besar macam lembah kelang ni.. 24 jam boleh makan roti canai dan nasi lemak.,
penduduk yang ramai kat sini memang faktor utama menyebabkan barang makanan ni laris tak kira masa.. bak kata member saya..kat KL ni..kalau batu bata tu, celup dengan tepung..kemudian goreng.. mesti laku punya kalau jual..macam tu lah mewahnya kehidupan kat bandar besar..



untung tinggal di Kulala Lumpur..nak makan apa..semua ada..


ada member saya ambil kuih ni dan letak kat office..sekejap je habis orang beli..
orang KL.. berduit.. hehe


kelebihan kuih bangkit: walaupun disimpan lama, bila dimakan rasanya masih lembut dan gebu. rahsia turun temurun resepi keluarga.


Harga kuih bangkit

Sekotak: RM 15
5 kotak: RM 65 (RM 13 untuk 1 kotak)

jika ada yang berminat untuk bersama memasarkan kuih bangkit ini, harganya adalah berlainan.
sila hubungi saya : Tel: 019-3209145

2 comments:

  1. sedap lh kueh nyh . klu time rye terse nikmt mkn kueh nyh . tp klu hri laen ,, ase cm biase je . hihi

    ReplyDelete